Kako dobiti posao u Beču? (za non-EU državljane)

 

Dragi moji čitatelji,

nastavlja se moja saga o poslu u Beču, zapošljavanju i mnogo čemu i ova četvrta tema se bavi procesom dobijanja stalnog prebivališta u Beču sa radnom dozvolom za NON-EU državljane.
U pitanju je čuvena Rot-Weiss-Rot karta (crveno-belo-crvena karta).
Ja vam ovom prilikom prosleđujem simpatičan i originalan tekst jednog dečka koji je uspeo da dobije tu kartu i zaposli se u Beču.

P.S. Hvala ti Dženise 🙂
__________________________________________

„Mnogi su tražili da napišem kako sam došao do Rot-Weiss-Rot (RWR) karte. Evo ga proces ukratko, možda vam bude koristilo kad budete prolazili kroz ovo kad-tad.

Neko je rekao da mora da ima neka caka za to.

1. Nema „cake“. 😦 Ili je bar ja nisam otkrio. A pokušavao sam, stvarno. Vrtio sam se tri puta u krug i šaputao bajalice. Gledao u zid, i snažno sve svoje misli fokusirao na to da se RWR stvori ispred mene. I neće nešto. Nikad mi nije bilo jasno što. Pa sam odustao od traženja tih prečica.

2. Našao sam posao (programer) u jednoj firmi i neko vrijeme radio sa onih studentskih 20h. (hint: ovo znači da je on bio na master studijama)

3. Firma je odlučila da sam se dobro pokazao i da im dovoljno vrijedim, tako da su izrazili želju da radim puno radno vrijeme.
Kada sam im rekao da nemam pravo na više od 20h, osim ako ne dobijem RWR, opalili su mi šamar. Šalim se, rekli su da RWR nije nikakav problem, i da su svakako planirali da plata bude iznad tog obaveznog minimuma (u mom slučaju, minimum je bio €2.325,- bruto).

4. Postoji nekoliko kategorija za RWR kartu, od kojih su:
a) za visoko kvalifikovane radnike
b) za radnike u deficitarnim zanimanjima (link ispod za listu zanimanja)
c) „ostali ključni radnici“
d) studenti koji diplomiraju sa univerziteta u Austriji

5. Ja sam aplicirao za kategoriju pod c) „ostali ključni radnici”.
U toj kategoriji je bitno to što AMS prvo provjerava da li postoje radnici Austrijanci za to zanimanje koji su dovoljno kvalifikovani da bi radili posao na toj poziciji za koju ti apliciraš.

Dok traje proces, tvoj poslodavac će biti upitan da napiše koje sve vještine taj potencijalni radnik mora da ima, koliko iskustva itd.
Znajući ovo, relano, AMS ne može da natjera tvoju firmu da zaposli nekog drugog, ako firma želi da TI radiš tu. Poslodavac može navesti svašta, tako da, pored tebe tako ključnog, takve radnike (nezapošljene) niko ne bude mogao naći.

Neće niko iz AMS-a da dođe da te provjerava da li ti zapravo znaš da razviješ algoritam koji određuje hoće li arbitrarna Turingova mašina da blokira, ali da pritom istovremeno mjeri momentum i položaj čestice s proizvodom svojih grešaka koje moraju biti manje od polovine reducirane Planckove konstante, ili razviti rekurzivno enumerabilni skup aksioma koji su dovoljno snažni da definiraju Peano aritmetiku, ali da pritom budu i potpuni i konzistentni.
Drugim (za nijansu jednostavnijim) riječima, to nije nikakva prepreka. I na neki način jeste “caka” za taj korak.

6. Postoji sistem po kojem se boduje da li imaš šanse da dobiješ RWR. Bodove ti donose razne stvari, počev od toga ako si npr. ispod 30 godina, ako imaš završene osnovne studije, ako znaš njemački ILI engleski, i ako imaš radnog iskustva (na linku ispod piše šta koliko bodova nosi), tako da već unaprijed možeš otprilike znati kolike su šanse da ti odobre, ako apliciraš.

Sve detaljnije informacije o dobijanju RWR karte možete pronaći OVDE na engleskom jeziku, a OVDE na „našem“ jeziku.“
Lista deficitarnih poslova – ovde.
Sve ostale teme o poslu u Beču možete videti u rubrici „Posao u Becu“.

__________________________________________

Kao što ste pročitali, nije nemoguće doći do posla u Austriji – ali morate da se „pokažete“ da ste vredni toga. Specifična zanimanja, odlični studenti, mladi ljudi sa relevantnom praksom imaju veće šanse da dobiju posao u Beču od ljudi koji to nemaju i to je realno.
Proces dobijanja RWR karte varira, ali traje i do nekoliko meseci.

Nadam se da su ovim putem sva vaša pitanja odgovorena i nedoumice rešene 🙂 Uživajte

 

6 mišljenja na „Kako dobiti posao u Beču? (za non-EU državljane)

  1. Sjajan tekst i inspartivno iskustvo. Kako se i sam spremam za upis na master u Beču informacije koje sam ovde dobio su mi od velike koristi.
    Imao bih jedno pitanje:
    Prema pisanju sam zaključio da za rwr kartu možeš da konkurišeš čak i u toku master studija ukoliko nađeš poslodavca koji ti želi ponuditi posao. Da li je to moguće?

    Unapred hvala na odgovoru.

  2. Divna vest je da je od ove godine donja granica plate snizena na 2.187€ Brutto sto mnogo olaksava dobijanje prvog posla. Sve pocetne pozicije za ekonomiste u jacim firmama se placaju 30.000€ godisnje, a za ne-EU gradjane je uslov za dobijanje RWR do ove godine bio 32.900€. Sada je svega 30.700€!
    „Caka“ (koja je se i iz ovog teksta moze zakljuciti) koja mnogo olaksava dobijanje posla je definitivno poverenje poslodavca u vase sposobnosti, te tako imate najvecu sansu za dobijanje RWR kada ste vec neko vreme radili u firmi pola radnog vremena ili Teilzeit.

Postavi komentar